תחרות בינלאומית במתמטיקה לסטודנטים - IMC

הרשמה לתחרות IMC – תחרות בינלאומית במתמטיקה לסטודנטים

בקיץ, בחודשי יולי-אוגוסט, תתקיים תחרות בינלאומית במתמטיקה לסטודנטים בסופיה, בירת בולגריה. כמובן שיש לומר זאת בזהירות המתבקשת, בהתחשב בכך ששום דבר אשר קשור ליציאות לחו”ל אינו ודאי בתקופה זו. לכן, קיימת אפשרות כי התחרות תיערך מרחוק, באופן מקוון.

בתחרות יכולים להשתתף סטודנטיות וסטודנטים עד השנה הרביעית ללימודי התואר הראשון ועד גיל 23. משך התחרות הוא יומיים כאשר בכל יום פותרים ארבע שאלות במשך ארבע שעות. התחרות היא אישית וקבוצתית באופן הבא: בסופו של דבר הציון של כל נבחרת הוא סכום שלושת הציונים האישיים הגבוהים + ממוצע הציונים של השאר. גודל הנבחרת צריך להיות בין ארבעה ולכל היותר שבעה משתתפים. ישראל תיוצג בתחרות הבינלאומית על ידי מספר נבחרות מאוניברסיטאות ישראליות שונות. כמובן, במידה והתחרות תיערך בבולגריה, הסטודנטים המשתתפים לא ידרשו להוצאות כלשהן.

הסטודנטים אשר יעברו תהליך מיון ראשוני בהתאם לציונים בקורסים רלוונטיים ישתתפו בקורס חידות ומתמטיקה 2 (104187) אשר ישמש הלכה למעשה קורס הכנה לתחרות. בקורס יוצגו חידות עם פתרונות מתחרויות קודמות ומתחרויות דומות. הקורס נחשב כסמינר והמשתתפים בו יקבלו עליו קרדיט של 2 נקודות. מבין המשתתפים בקורס תיבחר הקבוצה שתייצג את הטכניון בתחרות. גם סטודנטים אשר כבר למדו את הקורס 104187 יוכלו להשתתף ותמצא הדרך לתת להם קרדיט של 2 נקודות נוספות בגין הקורס.

הקורס חידות ומתמטיקה 2 נקבע לימי חמישי בין 13:30 ל-15:30 ובמידה ויהיה צורך ותהיה אפשרות יהיה ניתן לשנות זאת.

למעוניינים לקחת חלק בתחרות יש להירשם כאן: